פסטרמה או נקניק?

פסרטמה ונקניק

בימים אלו, ילדינו גדלים לתוך עולם של שפע תזונתי, המציע מגוון רחב של מאכלים, לכן עלינו כהורים מוטלת האחריות להעניק להם את התזונה הבריאה והמאוזנת ביותר מבין מבחר המזונות.
טווח הגילאים 4-13 מהווה קבוצת גיל בה קצב הגדילה מהיר ועל כן נדרשת תזונה אשר תאפשר לילדים לממש את פוטנציאל ההתפתחות הפיזיולוגי והקוגניטיבי הגלום בהם.

בגילאים אלו, הילדים בררניים מאוד, עובדה הדורשת מאיתנו ההורים להיות יצירתיים ומגוונים במזון אותו אנו מגישים להם ובאופן הגשתו. ארוחת העשר בבית הספר או בגן נאכלת בדרך כלל בצורה של כריך המהווה את הדרך הנוחה ביותר בה ניתן לספק לילדינו ארוחה המורכבת מכל אבות המזון מחוץ לבית, בתנאי שבחרנו בלחם הנכון והמילוי המתאים. מבין מבחר המילויים האהובים על ילדים ניתן למצוא את הנקניקים והפסטרמות, אך השאלה המתבקשת היא מה מביניהם נבחר?

איך הכל התחיל

סיפור האהבה בין האדם לנקניקים החל לפרוח עוד באלף השלישי לפני הספירה, ומאז ועד היום גם הבררנים ביותר לא יהססו לצלול לתוך צלחת של נקניקים שתמיד ישמשו כמזון מנחם, מספק ומפנק.
אולם ביחס לנקניק, הפסטרמה דלה יותר בקלוריות, שומן וכולסטרול ובשל תכולת החלבון הגבוהה שבה היא עדיפה כמילוי מזין לכריך.

אם נשווה את נקניק הסלמי, אשר פופולרי ביותר בקרב משפחות בישראל, מול פסטרמה חזה עוף, נגלה כי עבור אותה כמות נאכלת (100 גרם) הפסטרמה מכילה כ-123 קק"ל לעומת נקניק הסלמי המכיל כ-246 קק"ל, כלומר כפי 2 קק"ל. ההבדל בתכולת השומן עבור אותה כמות מוצר ניכר אף הוא: הפסטרמה מכילה כ-4.3 גרם שומן בעוד נקניק הסלמי מכיל כ-18 גרם, הבדל של כ-פי 4.
על כן, רצוי למתן את צריכת הנקניק בקרב הילדים, לאפשר להם לצרוכו לעתים רחוקות במידה ואוהבים כפינוק, וכאופציה לארוחת עשר, נעדיף להציע כריך מחיטה מלאה המכיל פסטרמה בליווי ירקות טריים.

השארת תגובה

חייבים להתחבר כדי להגיב.